کلمات کلیدی سایت

کلمات کلیدی سایت خود را با دقت و ظرافت فراوان جستجو کنید

کلمات کلیدی سایت شما هنگام بهینه‌سازی وب‌سایتتان برای موتورهای جستجوگر جزء حیاتی هستند. ولی گاهی اوقات فرایند تحقیق درباره سئو کلمات کلیدی از دست شما خارج است. وقتی افراد کلمه کلیدی را درون یک جستجوی آنلاین وارد می‌کنند، آن‌ها دردی دارند. آن‌ها یک پرسش دارند که می‌خواهند پاسخ داده شود. آن‌ها می‌خواهند راه‌حل را به‌صورت اطلاعاتی که بتوانند با آن مشکلشان را حل کند، دریافت کنند. کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی راه ساده‌ای برای ارجاع به پرسش‌هایی است که افراد در موتورهای جستجوی موردعلاقه خود تایپ می‌کنند. شما باید از خودتان بپرسید: چه کلمات کلیدی را آنان در گوگل یا بینگ وارد می‌کنند؟ به‌عنوان یک صاحب وب‌سایت، شما می‌خواهید بدانید که مشتریان چه کلماتی را جستجو می‌کنند تا بتوانید بهترین اقدامات بهینه‌سازی را انجام دهید تا وب‌سایتتان برای آن کلمات بهینه‌سازی شوند و موجب افزایش رتبه سایت در گوگل شود. برای مثال، شما یک کسب‌وکار درباره فروش بلیط هواپیما را اداره می‌کنید. شما می‌خواهید که وب‌سایتتان در بالاترین رتبه گوگل برای کلمه کلیدی «فروش بلیط هواپیما» قرار بگیرد. شما ممکن است قبلاً در مورد اهمیت چیزهایی مانند رقابت کلمات کلیدی سایت یا حجم جستجوی کلمات کلیدی سایت در هنگام انجام تحقیق کلمات کلیدی خوانده باشید. ولی تمام آن‌ها را برای یک‌لحظه فراموش کنید. تنها کلمات کلیدی که شما لازم است به فکر آن‌ها باشید، کلماتی هستند که مشتریان شما آن‌ها را جستجو می‌کنند. همان‌طور که شما شروع به ساختن لیست کلمات کلیدی سایت خود می‌کنید، قصد دارید کمی بیشتر حدس بزنید. با استفاده از ابزارهای تحلیل‌گر درست می‌توانید کلمات کلیدی سایت خود را زیاد کنید و فهرست را با بهبود یا حذف کلمات کلیدی تکمیل کنید. راه‌های متفاوتی وجود دارند تا بتوانید این کلمات را متوجه شوید، ایران مدیر برخی از این راه‌ها را در زیر مطرح می‌کند:

از دانش تحقیق مشتری استفاده کنید

هیچ‌کس بازار شما را بهتر از خودتان نمی‌شناسد. به‌جای تکیه ‌بر ابزارهای تولید کلمات کلیدی سایت، شروع به نوشتن یک لیست از انواع مختلف کلماتی کنید که مشتریان شما ممکن است جستجو کنند. دوباره مثال قبلی را مرور کنید، یک لیست از کلمات کلیدی فروش بلیط هواپیما ممکن است شامل کلماتی مانند «بلیط هواپیما ارزان»، «بلیط هواپیما چارتر» و «قیمت بلیط هواپیما» باشد.

برای جستجوی کلمات کلیدی سایت ایده پردازی کنید

نقطه منطقی برای شروع، کلمات کلیدی هستند که به مشتریان شما مربوط‌اند آن‌ها را به‌سرعت روی کاغذ یا تپلت خود یا جایی بنویسید. کلمات کلیدی سایت را خودتان ویرایش نکنید. به سمت نوشتن کلمات کلیدی بیشتر بروید تا کمتر. بعداً با بررسی سایت خواهید دید که کدام کلمات کلیدی به کار می‌آیند و کدام نمی‌آیند. تلاش کنید که از کلمات کلیدی یک یا دو کلمه‌ای فراتر بروید. شما می‌خواهید موجب بهبود رتبه سایت در گوگل شوید، پس به عبارات کلیدی فکر کنید لذا وقتی‌که یک جستجوگر دنبال چیز خاصی است و به فروش شما مربوط می‌شود، شما بر او مسلط هستید. از ابزارها برای جستجوی کلمات کلیدی سایت خود استفاده کنید. گام بعدی شما بحث در مورد ایده پردازی است. بینگ و گوگل هر دو، این ابزار را که اصطلاحات مرتبط برای هر کلمه کلیدی که شما تایپ می‌کنید را ارائه می‌دهند. چرا موتورهای جستجو این ابزار را ارائه می‌دهند؟ آن‌ها می‌خواهند شما فهرست کلمات کلیدی خود را بسط دهید زیرا این بدان معنی است که شما احتمالاً پول بیشتری برای آن‌ خرج می‌کنید. معنی این کار برای شما این است که تا زمانی که شما از این ابزار برای کمک به فهرستتان استفاده کنید، آن‌ها را به‌عنوان یک بشارت در نظر بگیرید. نکاتی که آن‌ها ارائه می‌دهند می‌تواند ناقص، گمراه‌کننده یا حتی نادرست باشند. به همین دلیل شما باید از ابزار چندگانه استفاده کنید، زیرا هیچ ابزار تحقیقات کلمات کلیدی نمی‌تواند کامل باشد چون دنیای کلمات کلیدی بسیار پهناور است. خطر نکنید و از منابع متعدد مشورت بگیرید.

به Google Analytics نگاه کنید

اگر در وب‌سایت خود، Google Analytics نصب‌کرده‌اید، وارد آن شوید و به منوی بخش« منبع ترافیک» (Traffic Sources) سری بزنید. در آنجا شما قادر خواهید بود تا بازدیدکنندگان اساسی که بر اساس جستجو می‌آیند را جدا کنید و لیستی از کلمات کلیدی که برای دستیابی به وب‌سایت شما جستجو شده‌اند را ببینید. متأسفانه، بسیاری از نتایج شما به «ارائه نشده است» منجر خواهد شد (با تشکر از مرورگرهای ناشناس و دلایل اختصاصی گوگل)، بااین‌حال عباراتی را که می‌بینید به لیست کلمات کلیدی خود اضافه کنید. همچنین می‌توانید اطلاعات مشابهی را در ابزارهای وب مستری گوگل نیز پیدا کنید.

از جستجوهای مشابه گوگل استفاده کنید

شما می‌توانید سری به گوگل بزنید و جستجویی برای هریک از کلماتی که تا اینجا به دست آورده‌اید انجام دهید. سپس به پایین لیست نتایج بروید. آنجا بخشی جدا می‌بینید که گوگل کلمات دیگری را که به عبارت اصلی مربوط است را لیست کرده است. اگر هرکدام از آن‌ها مربوط به کسب‌وکار شما بود، می‌تواند در لیست کلمات کلیدی شما قرار بگیرد.

تکراری‌ها را حذف کنید

به فهرست جدید و بزرگ کلمات کلیدی خود نگاه بیندازید و هر کلمه کلیدی تکراری را که در آن است حذف کنید.

هر کلمه کلیدی را که مناسبت ضعیفی با وب‌سایتتان دارد، حذف کنید

درنهایت روی فهرست کار کنید و هر کلمات کلیدی را که گمان می‌کنید به سایتتان بی‌ربط است، حذف کنید. این باعث می‌شود حجم کاری را که بعداً برای سازمان‌دهی کلمات کلیدی باید انجام دهید، کاهش یابد. اگر شما در مورد یک عبارت مطمئن نیستید، آن را در موتور جستجو وارد کنید و مشاهده نتایج جستجو به شما می‌تواند کمک کند. اگر باز هم به وب‌سایتتان مربوط نمی‌شود، کلمه کلیدی را حذف کنید. زمانی که شما یک لیست اولیه از کلمات کلیدی دارید، می‌توانید شروع به فکر کردن درباره حجم جستجو و رقابت کلمات کلیدی کنید. رقابت جستجو نیز به‌طور ذهنی مشابه است. اگر شما در یک بازار رقابتی حضور دارید، چاره‌ای جز انتخاب کلمات دشوار ندارید. در همان حال، تنها به این دلیل که کلمه‌ای درصد پایینی از رقابت را داراست، بدان معنا نیست که شما بهتر است وب‌سایت خود را برای آن بهینه‌سازی کنید، مخصوصاً اگر آن کلمه به‌خوبی برای مشتریان شما هدف‌گذاری نشده باشد. اگر شما در کوشش برای شروع تحقیقات کلمات کلیدی هستید، به شما توصیه می‌کنم که نگران هیچ‌کدام از معیارها نباشید. با مناسب‌سازی سایت خود با کلماتی که مشتریان شما برای پیدا کردن وب‌سایتتان جستجو می‌کنند آغاز کنید. شما کلمات کلیدی سایت خود را با استفاده از کدام روش جستجو می‌کنید؟ لطفاً نظرات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.