دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال چیست؟
سئو کلمات کلیدی کاربردی و کارآمد وبسایت را چگونه بدست آورید؟
سئو کلمات کلیدی جزء حیاتی یک استراتژی هستند؛ وب به کمک سئو کلمات کلیدی اجرا میشود، اما بااینحال بیشتر صاحبان وبسایتها نمیدانند که چگونه در مورد این کلمات کلیدی تحقیق کنند و یا حتی نمیدانند در وبسایت خود چگونه از این کلمات کلیدی استفاده کنند. کلمه و یا کلمات کلیدی به مجموعهای از عبارات گفته میشود که کاربران در موتورهای جستجو از همین کلمات استفاده میکنند. ایران مدیر به تحقیقات در مورد سئو کلمات کلیدی میپردازد و تلاش میکند تا وبسایت شما بهینه شود. یکی از بهترین راههای رشد کسب و کار، از طریق بهینهسازی موتورهای جستجو (SEO) است که به فرآیند ایجاد تغییرات برای افزایش احتمال رتبهبندی وبسایت در جستجوی گوگل و دیگر موتورهای جستجو، گفته میشود. برای موفقیت، باید با انتخاب کلمات کلیدی مناسب شروع کنید. با گذشت زمان، اطلاعاتی را جمعآوری میکنید که به شما کمک میکند تا تعیین کنید که کدام کلمات کلیدی بیشتر موفق هستند و کدامیک از آنها نیاز به کار بیشتری دارند، اما چگونه مجموعه اولیه مناسب کلمات کلیدی را انتخاب کنید؟
اهداف کلی خود را تنظیم و درک کنید
قبل از اینکه تصمیم بگیرید که کدام کلمات کلیدی برای نام کسب و کار شما مناسب است، بررسی کنید که اهداف SEO شما چیست، اکثر شرکتها از SEO برای افزایش رتبه سایت استفاده میکنند که بهنوبه خود باعث افزایش درآمد میشود، اما شما باید از آن خاصتر باشید. برای مثال:- شما در چه مدتی میخواهید نتیجه بگیرید؟ سئو وب سایت یک استراتژی بلندمدت است، بنابراین گاهی ماهها طول میکشد تا نتایج آن را مشاهده کنید، اگر میخواهید سریعتر نتیجه بگیرید، باید سئو کلمات کلیدی را با کمترین رقابت و بالاترین بهره انتخاب کنید.
- مخاطبان شما چگونه هستند؟ آیا شما تنها بر روی مشتریان خاصی تمرکز کردهاید و یا میخواهید با انواع مشتریانی که به سایتتان آمدهاند انعطافپذیر باشید؟
- چه نوع ترافیکی را میخواهید؟ آیا میخواهید مشتریان محصولات شما را بخرند یا برای آن محصول اطلاعات کسب کنند و زمان بیشتری در سایت بمانند؟
کلمات کلیدی خوب ایجاد کنید
به دست آوردن رتبه بالا در صفحات نتایج جستجو بسیار مهم است، اما این سئو کلمات کلیدی هستند که موقعیت واقعی شما را تعیین میکنند، همچنین به کمک این کلمات کلیدی شما میتوانید تعیین کنید که وبسایت شما چگونه موفق خواهد بود. ازآنجاییکه افراد بیشتری در جستجوی عبارت اول هستند،، رتبهبندی وبسایت شما در این مدت میتواند ترافیک زیادی را ایجاد کند و همچنین میتواند پول بیشتری را برایتان به وجود بیاورد.تصمیمگیری در مورد ترکیب سئو کلمات کلیدی بلند و کوتاه
وقتی اهداف خود را میدانید، باید بتوانید حداقل بین کلمات کلیدی بلند و کوتاه تعادل برقرار کنید، کلمات کلیدی کوتاه، معمولاً بین یک تا دو کلمه هستند و دارای ترافیک بالایی میباشند، درعینحال نیز رقابت سنگینی در آن وجود دارد. کلمات کلیدی بلند، طولانیتر هستند، معمولاً این عبارات، محاورهای هستند که ترافیک کمتری دارند اما رقابت در آنها پایینتر است. کلمات کلیدی کوتاه به دلیل ویژگیهای ترافیکیاش برای درازمدت مناسب هستند درحالیکه کلمات کلیدی بلند به دلیل بازدهی سریعتر در کوتاهمدت مؤثرتر هستند. برای هرچه بهتر بودن نتایج کلی، به هردوی آنها نیاز دارید.تحقیق اولیه خود را انجام دهید
هنگامیکه شما اهداف و دید اولیه را در ذهن دارید، میتوانید تحقیق خود را شروع کنید:- با ایدههای اولیه شروع کنید. با طرح چند ایده خوب برای آنچه مردم ممکن است به دنبال ارتباط با کسبوکار شما بگردند شروع کنید. نیاز نیست اینجا کامل باشید، اما سعی کنید تا حداقل چند دسته از جستجوهای گسترده و هر دو کلمات کلیدی کوتاه و بلند که ممکن است از آنها برای پیدا کردن شما استفاده کنند، بیابید.
- از موضوع و کلمات کلیدی استفاده کنید. از ابزارهای آنلاین برای یافتن موضوع و کلمات کلیدی که با ایده اولیه شما مرتبط هستند، کمک بگیرید.
- یک لیست اصلی ایجاد کنید. تمام کلمات کلیدی را در یک صفحه بریزید، بنابراین شما میتوانید آنها را بهسرعت مقایسه کنید و بر اساس زمینههای مختلف مرتب کنید.
لیست را کوتاه کنید
وقتیکه لیست اصلی را تهیه کردید، میتوانید آنهایی که کاندیداهای ضعیفتری هستند را از لیست حذف کنید. سه مفهوم مهم به شما کمک میکند تا متوجه شوید که کدامیک از کلمات کلیدی بیشتر برایتان مفید هستند: حجم جستجو و رقابت.- حجم. «جستجوی حجم» به تعداد افرادی اشاره دارد که کلمات کلیدی خود را در موتورهای جستجو وارد میکنند. حجم جستجو هرچه بیشتر باشد برای شما بهتر است، زیرا به شما کمک میکند تا به یک ترافیک زیاد برسید. اما این حجم جستجو باید با تجزیهوتحلیل رقابتهایی که در زمینه کلمات کلیدی وجود دارد، مورد ارزیابی قرار بگیرد. هرچند که باید بدانید این حجم در طول زمان نوسان دارد.
- رقابت. به سطح رقابت برای هر کلمه کلیدی نگاه کنید. اینکه کلمات کلیدی با بیشترین میزان ممکن است بالاترین میزان رقابت را داشته باشند تصادفی نیست و البته هرچه رقابت بالاتر باشد، رتبهبندی آن کلمه کلیدی سختتر است. شما باید بین این دو تعادل ایجاد کنید.
- ارتباط. شما همچنین باید ارتباط هر کلمه کلیدی را با برند اصلی خود در نظر بگیرید. مطمئناً، ممکن است ترافیک زیاد و رقابت کم داشته باشد، اما آیا واقعاً وبسایت شما به این نوع ترافیک نیاز دارد؟
- رتبهبندی فعلی. اینکه ببینیم آیا شما در حال حاضر برای هر یک از این شرایط رتبهبندی میشوید یا خیر ارزشمند است، اگر نمیشوید، شاید نیاز باشد که یک حرکت دیگری انجام بدهید.