کارمندیابی: از کجا بفهمیم که وقت استخدام اولین کارمندمان فرا رسیده است؟
کسب و کار خانگی و آموزه هایی ساده اما کاربردی برای موفقیت در آن
کسب و کار خانگی با مزایای بسیاری مانند انعطافپذیری، توانایی ایجاد برنامه شخصی خود و حتی رهایی از مالیات همراه است. نادیده گرفتن این مزایا سخت است، اما رشد کسبوکار خانگیتان میتواند دشوار باشد. بااینحال، خانگی بودن کسبوکارتان به معنی «کوچک ماندن» یا محدود شدن فرصتهای شما نیست. درواقع، برخی از مشهورترین شرکتهای جهان مانند شرکت اپل، هرشی و فورد، بهعنوان کسبوکارهای خانگی شروع به کارکردند. علاوه بر این، ۶۹ درصد از کارآفرینان، کسبوکار خود را از خانههای خود شروع میکنند. اگر انگیزههای بزرگ دارید و به دنبال روشهایی برای تبدیل ایدههای عالی خود به یک مدل کسبوکار ملموس هستید، به یک برنامه نیاز دارید. ایران مدیر برای اجرای یک کسبوکار خانگی رهنمودهای زیر را به شما توصیه میکند.
۱- فضای فیزیکی خود را برای یک کسب و کار خانگی ارزیابی کنید
شروع یک کسب و کار در خارج از خانهتان به این معنی نیست که خانه شما یک مکان ایدهآل است. میتواند باشد، اما ممکن است به تنظیماتی نیاز داشته باشید. در مورد فضای زندگی فعلی خود فکر کنید و آن را با مدل کسبوکاری که در ذهن دارید مقایسه کنید. اگر نیاز دارید تا بتوانید با مشتریان یا کارمندانتان ملاقات کنید، آیا میتوانید آن را بهراحتی در خانه خود انجام دهید؟ آیا یافتن شما آسان است؟ آیا فضای کافی برای پارکینگ ماشینها دارید؟ علاوه بر این، منطقهبندی و موارد مجاز در محل زندگی فعلی خود را بررسی کنید. آیا مانع اجرای انواع خاصی از کسبوکار است یا خیر؟ اگر طی این ارزیابی هرگونه مانعی وجود داشت، انتقال به خانهای که برای اجرای یک کسبوکار و درعینحال زندگی راحتتر مناسبتر باشد میتواند گام اول خوبی تلقی شود.۲٫ پیشنیازهای اولیه یک کسب و کار خانگی برای شروع کار را آماده کنید
هنگامیکه مطمئن شدید خانه شما آماده کسبوکار است، وقت آن است که بر روی فضای دفتر واقعی خود تمرکز کنید. ابتدا مطمئن شوید که برای انجام کسبوکار خود یک قسمت اختصاصی دارید. ممکن است خانه شما مجهز به یک دفتر باشد. اگر نیست، یک قسمت خاص از یک اتاق بزرگتر را در نظر بگیرید، یک گنجه بزرگ یا حتی یک گاراژ را به دفتر کار رؤیایی خودتان تبدیل کنید. همچنین، در مورد منابع موردنیاز برای انجام کسبوکار فکر کنید. هر چیزی از مبلمان تا لوازم اداری باید در نظر گرفته شود تا بتوانید مدیریت هزینه استارتاپ خود را به دست گرفته و بودجهبندی کنید. آنچه لازم دارید را در نظر گرفته و به دنبال راههایی برای صرفهجویی باشید. خرید اقساطی و مدتدار به صاحبان کسبوکارها اجازه میدهد تا در بلندمدت مقدار قابلتوجهی پول ذخیره کند. در حین انجام کارهای دیگر، برندتان را هم در نظر بگیرید. برندسازی شخصی برای کسبوکارهای خانگی بهاندازه شرکتهای بزرگ اهمیت دارد. به سرمایهگذاری در بازاریابی برای تجارتتان و ایجاد یک وبسایت در همین راستا فکر کنید. اگر مطمئن نیستید که از کجا شروع کنید، با یک مشاور بازاریابی دیجیتال مشورت کنید.۳٫ یک برنامه برای کسب و کار خانگی موردنظرتان تنظیم کنید
ممکن است در مورد انعطافی که بهزودی در دستان خود لمس خواهید کرد رؤیاپردازی کنید، اما کسبوکار شما باید سودآور باشد و به همین دلیل به یک برنامه منظم نیاز دارد. برای تنظیم برنامه خود، موارد زیر را در نظر بگیرید:- چند ساعت در روز باید کسبوکارتان را فعال یا غیرفعال کنید؟
- برنامه فعلی شما چگونه است؟ چه چیزی را میتوانید سازماندهی کنید؟ برای برنامهریزی و تعیین استراتژی به چه چیزهایی نیاز دارید؟
- چه زمانی بهترین عملکردتان را دارید؟ سحرخیز هستید یا مانند یک جغد شبزندهدار؟ چه زمانی کارایی بیشتری دارید و متمرکزتر هستید؟ (برای اکثر بزرگسالان، پاسخ این سؤال، نزدیک ظهر است؛ برای کار در ساعتهایی که کارآمدتر هستید، برنامهریزی کنید.)
- مشتریان و شرکای کسبوکار شما چه زمانی در دسترس هستند؟ ممکن است در نیمهشب بهتر کار میکنید، اما باید بتوانید در طول ساعات کاری با مشتریان یا شرکای تجاری اصلی خود تماس داشته باشید که این امر میتواند دشوار باشد.
۴- از همان روز اول به مسائل مالی و مالیاتی توجه کنید
اجرای کسب و کار در خانه با مزایای مالی و مالیاتی زیادی همراه است. بااینحال، هنوز هم جریمههایی برای عدم اجرای قوانین مالیاتی و عدم گزارش میزان درآمد مناسب وجود دارد. برای اجتناب از این موضوع، برای نگهداری مستقیم حسابوکتاب خود، از مراحل ابتدایی کسبوکارتان، بر نرمافزارهای جامع مالی و مالیاتی سرمایهگذاری کنید، یا با یک حسابدار مالیاتی کارکنید. اطمینان از مطابقت عملکردتان با مقررات مالیاتی در آینده از کسبوکار شما محافظت خواهد کرد.۵٫ در اداره کسب و کار خانگی با یک وکیل تجاری مشورت کنید
در مورد راه اندازی کسب و کار خانگی هم قوانین زیادی وجود دارد. این خصوصاً زمانی صدق میکند که شما بخواهید از پیمانکاران استفاده کنید یا کارمندانی استخدام نمایید. یکقدم اشتباه میتواند کسبوکار شما را خراب کند. یک وکیل تجاری را پیداکرده و از او مشاوره بگیرید. وکیل میتواند به شما کمک کند تا:- ساختار مناسبی تنظیم و راهاندازی کنید و بفهمید کدام نوع شرکت (سهامی خاص، تضامنی و…) برای شما مناسبتر است
- در مورد داشتن پرونده مناسب برای هر کارمند اطمینان خاطر داشته باشید
- بفهمید آیا به پیمانکار یا کارمند نیاز دارید یا خیر
- اطمینان شوید که در مسیر قانونی حرکت میکنید